Nocy Bibliotek

21 października 2023 roku Biblioteka Główna AGH otworzyła swoje drzwi w ramach Nocy Bibliotek.

Dzień zaczął się od gry terenowej „Zaginiony rękopis”. Atrakcja skierowana była do grup zorganizowanych, składających się z 4-6 uczestników. W grze uczestnicy mieli okazję przeżyć niezwykłą przygodę szukając tajemniczego rękopisu rodziny Koperników. Gra odbywała się w całym budynku biblioteki, obejmując wszystkie jej agendy udostępniające. Ważnym elementem gry byli także bibliotekarze i bibliotekarki świadomie wystylizowani jako stereotypowi przedstawiciele swojego zawodu.

Dla tych, którzy poszukiwali nieco innych doświadczeń, Biblioteka Główna AGH zaprosiła przedstawicieli Centrum Nauki i Zmysłów WOMAI, które przygotowało warsztaty sensoryczne prowadzone przez osobę niewidomą. Uczestnicy mieli okazję poznać świat niewidomych i doświadczyć, jakie wyzwania stawia przed nimi codzienne życie. Warsztaty te nie tylko miały nauczyć szacunku dla osób ze szczególnymi potrzebami, ale także zapoznać uczestników z alfabetem Braille’a. Można było również przejść tor przeszkód z białą laską, co było wyjątkowym doświadczeniem.

Dla miłośników szlachetnej gry w trakcie II Nocy Bibliotek został zorganizowany Turniej Szachowy. Współorganizatorem rozgrywek była fundacja Gens Una Sumus, prowadząca Klub Szachowy Dwie Wieże Kraków. Turniej dostarczył emocji, rywalizacji i okazji do doskonalenia umiejętności. Dla najlepszych przewidziano nagrody finansowe, dyplomy, medale oraz puchar dla zwycięzcy.
Agnieszka Podrazik, wicedyrektor BG AGH wręczała nagrody laureatom.

Na miłośników gier planszowych czekały rozgrywki planszówek sponsorowane przez MUDUKO. Był to świetny sposób na spędzenie czasu w towarzystwie, rozwijanie strategii i umiejętności negocjacyjnych.

Wieczorem zaczęły się emocje związane z escape roomem „Księga Wyjścia 2: Techno-historie”. Escape room odbywał się w podziemnym Magazynie Czasopism BG AGH. Uczestnicy rozwiązywali zagadki związane z technologiami, które zdążyły odejść do lamusa. Musieli także wykazać się pięknym czytaniem na głos i rozwiązać zagadkę matematyczną z klasycznej książki Lilavati. W grze wystąpili ponownie bibliotekarze wprost z dawnych stereotypów – przywdziano więc swetry z lat 80., skwaszone miny i ortopedyczne obuwie; wszystko, by pokazać kontrast z aktualnym stanem rzeczy. Escape room spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem – nie tylko dostarczył dawkę adrenaliny, ale również pobudził wyobraźnię i zdolności logicznego myślenia uczestników.

Noc Bibliotek była doskonałą okazją, aby poznać przepastne zbiory biblioteki, ale także dowiedzieć się o jej dostępności i innowacjach wprowadzonych w ostatnich latach.

 

Scroll to Top